Ibericul Fernando Alonso a castigat prima sa cursa din acest an in cadrul Grand Prix-ului din Singapore, dupa ce o eroare a lui Felipe Massa a schimbat cursul intregului event. Acesta a fost triumful cu numarul 20 al lui Alonso, pilotul fiind cu doar 2.95 secunde in fata lui Nico Rosberg, de la Williams, urmat de actualul lider in clasamentul FIA, Lewis Hamilton.
Timo Glock a ocupat locul 4 la final, urmat de Sebastian Vettel in monopostul sau Toro Rosso, in vreme ce Nick Heidfeld si-a adjudecat cea de-a sasea pozitie. Cursa a fost una speciala pentru toti pilotii, fiind organizata noaptea, cu iluminare artificiala, o premiera pentru Formula 1. Probabil cel mai nemultumit pilot dupa aceasta competitie cu peripetii a fost Felipe Massa, de la Ferrari, pornit din pole position, dar care s-a confruntat cu o grava greseala a echipei sale.
Este foarte posibil ca eroarea sa-l fi costat chiar titlul pe pilot, care a terminat cursa pe locul 13, fiind acum la 7 puncte in spatele lui Hamilton, cu doar 3 Grand Prix-uri ramase (Japonia, China, Brazilia). Brazilianul se afla la boxe in turul 15, cand a primit aprobarea de a parasi standurile, dar mecanicii au uitat furtunul de alimentare atasat la masina, fiind ranit un membru al echipei.
Massa a trebuit sa astepte ca furtunul sa fie detasat de masina, dar a primit apoi o penalizare, reintrand in cursa pe locul 18. Celor de la Ferrari nu le-a mers deloc bine la Singapore, campionul mondial Kimi Raikkonen accidentandu-se cu doar 4 tururi inainte de final. In vreme ce Massa avea aceste probleme, Nelson Piquet a intrat intr-un zid, distrugandu-si masina Renault.
Apoi a fost randul safety car-ului sa intre, in vreme ce la reluarea cursei Rosberg era in fata, iar Alonso pe 5. Totusi, Rosberg a fost penalizat cu 10 secunde pentru ca a intrat la standuri inainte ca acest lucru sa fie permis, dupa accidentul lui Piquet. Aceasta intorsatura de situatie l-a facut pe Jarno Trulli liderul cursei in turul 28, urmat de Alonso si Rosberg.
Dupa ce Truli a intrat la boxe, Alonso a preluat conducerea cursei, acesta facand al doilea pit stop in turul 41 si iesind in fata lui David Coulthard si Hamilton. David Coulthard a patit exact ca Massa, mecanicii uitand furtunul de alimentare atasat masinii si fiind ranit din nou unul dintre ei.
Dar showul nu s-a oprit aici… Alonso se afla la 23 de secunde de plutonul de urmaritori, cand Adrian Sutil s-a ciocnit cu parapetul, fiind nevoie inca o data de safety car. Cand s-a reluat cursa, mai ramasesera doar 7 tururi, practic o formalitate pentru dublul campion mondial, Alonso terminand cursa fara greseli.