Cand vine vorba de sub-brandul Dino al celor de la Ferrari, cunoscatorii stiu ca este vorba de una dintre cele mai renumite nume din istora automobilului. Numită după fiul fondatorului Enzo Ferrari, sigla mașinii reprezintă seria de automobile sport mai mici și mai accesibile, produse între anii 1968 şi 1976. Ei bine, se pare că șeful Ferrari se gândește la relansarea modelului Ferrari Dino.
“Este un când, nu un poate” spune Sergio Marchionne, șef executiv Fiat Chrysler Automobiles, principalul proprietar al maşinilor sport italieni. “Știm că brandul Dino are potențial, iar în acest moment e sub-utilizat, de aceea dorim să îl concepem cât mai perfect”. Șeful Ferrari ne comunică faptul că modelul Dino va avea un motor în jur de 500cp. Acesta o să fie mai mic şi mai uşoar decât modelul 488 cu motor V8. Poate chiar o să primească un motor V6, ca şi modelul originalul Dino. Motorul V6 pentru noul Ferrari Dino, va fi integrat si in viitoarele modele Maserati şi Alfa Romeo.
Să nu ne gândim că un astfel de Ferrari va fi mai ieftin decât celelalte modele. Marchionne este convins că niciun Dino nu va văzut ca un Ferraride buget. E posibil ca Dino să fie lansat ca o marcă total nouă, aşa cum era și în anii şaptezeci. „Nu te joci cu interesele clienţilor tăi,” zice Marchionne, şi admite că nu i-a plăcut modelul Boxter de la Porsche, pentru că era văzut ca un Porsche ieftin.
Inițial Dino a fost creat pentru a concura cu modelul Porsche 911. Enzo ne povestește că el nu vrea să reducă preţul maşinilor doar de dragul de a concura cu mașinile nemţeşti, care sunt la un preţ mai accesibil. Ferrari ar putea să beneficieze de un câștig mai mare din maşinile cu un preţ redus, însă Marchionne nu dorește să scadă din calitatea mașinii. “Niciodată nu voi încerca să vând înca 500 de maşini în detrimentul numelui Ferrari”, spune șeful executiv.
Sursă: autoblog.com