In asteptarea noului film Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer am vizionat un trailer, care ne prezinta un superb vehicul al viitorului, botezat Fantasticar. La o privire mai atenta in timpul clipului veti observa ca supermasina este de fapt un Dodge.
Astfel de reclame “incrucisate” sunt frecvente in industria filmului, unde se invart sute de milioane de dolari, in special pentru noile productii, cum ar fi Spider-Man 3. Daca exista deja de ani buni, conceptul de “in-game advertising” si putem vedea sticle de Pepsi intr-un shooter sau brandul Adidas in jocurile FIFA, de ce nu ar prolifera si advertisingul din industria cinematografica?
Acesta exista deja de multa vreme, avand in vedere ca majoritatea personajelor din filmele americane beau Coca Cola, mananca chipsuri, conduc un Dodge, se duc la MacDonald’s etc. Publicul a inceput deja sa fie tolerant la aceste mesaje publicitare si nu le mai receptioneaza ca atare. Iata de ce a aparut aceasta nevoie a ascunderii mesajului in diverse trailere sau secvente din filme.Cel ce vizioneaza filmul traieste o senzatie de descoperire cand observa o mica emblema Dodge pe Fantasticar, un mic logo Nike pe mantia unui supererou si lista poate continua. In acest caz ne intrebam cine creste vanzarile cui, Dodge filmului sau viceversa?