Noul model plugin BMW X5 xDrive40e primeşte primele preţuri şi o scutire importantă de taxe

Cei care vor o versiune unică de BMW X5, pot opta pentru modelul plugin hibrid al mărcii, BMW X5 xDrive40e. Acesta a primit şi primele preţuri astăzi, pornind de la 57.400 de euro.

Acest model reprezintă o combinaţie între tehnologia lui BMW i şi designul lui BMW X5. Pluginul vine cu sistem de navigaţie şi pachet de suspensii adaptive “Comfort”, ce include amortizoare reglate electronic, plus suspensie pneumatică spate. Acestea sunt incluse în echiparea de bază şi trebuie să facem o menţiune aici, că preţul de 57.400 de euro nu include TVA.

BMX X5 xDrive40e vine şi cu o reducere a impozitului anual de utilizare cu 95%, asociată unui model hibrid. Veţi primi şi aportul tehnologiei eDrive pe acest model, asociată până acum cu modelele BMW i. În plus, aveţi la dispoziţie şi xDrive, cu ajutorul căreia şi motorul cu ardere internă şi cel electric pun în mişcare cele 4 roţi.

Comunicat de presă BMW

Preţuri pentru primul plug-in hybrid al mărcii, BMW X5 xDrive40e

Combinaţie unică între tehnologia avansată BMW i, avantajele unui model ca BMW X5 şi preţul deosebit de competitiv

Bucureşti. Primul model plug-in hybrid de serie al mărcii principale BMW este un Sports Activity Vehicle. Lansarea noului model BMW X5 xDrive40e marchează o nouă strategie a mărcii, cu preţuri deosebit de competitive pentru modelele plug-in hybrid, la un nivel comparabil cu modelele pe benzină la acelaşi nivel de putere.

Astfel, noul model plug-in hybrid BMW X5, cu un preţ de pornire de 57400 Euro fără TVA şi cu sistemul de navigaţie şi pachetul de suspensii adaptive „Comfort” (include amortizoare reglate electronic şi suspensia pneumatică spate) în echiparea de bază, este cu numai 1500 Euro mai scump faţă de versiunea BMW xDrive35i la acelaşi nivel de echipare şi devine mai accesibil comparativ cu versiunea BMW X5 xDrive40d (cu aproximativ 2000 Euro mai ieftin). În plus, BMW X5 xDrive40e beneficiază de o reducere a impozitului anual de utilizare cu 95%, corespunzătoare unui model hibrid, dar şi avantajul unui motor de benzină de cilindree mică. Astfel, impozitul anual este de numai 8,98 lei.

“Este pentru prima dată când un model hibrid, cu o tehnologie atât de avansată, este disponibil la un preţ atât de competitiv. Considerăm că modelul poate fi o soluţie foarte atractivă, mai ales pentru cei care folosesc automobilul pentru naveta zilnică. În plus, cu o autonomie electrică de 20-25 km, este modelul ideal pentru cei care locuiesc în suburbiile Bucureştiului şi ale altor oraşe mari,” explică Nina Brătfălean, marketing manager BMW Group România.

Noul model foloseşte tehnologia de avangardă promovată cu modelele BMW i, folosind tehnologia eDrive. În plus, prin tehnologia xDrive, atât motorul cu ardere internă, cât şi cel electric, antrenează cele patru roţi. Clienţii se pot bucura astfel de avantajele tracţiunii integrale rulând în mod electric şi pot folosi la maxim potenţialul hibrid de frânare regenerativă cu ambele punţi.

Cu o putere totală a sistemului de 230 kW/313 CP, generată de motorul pe benzină – cu patru cilindri – cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un BMW Corporate Communications Data 14 iulie 2015 Titlu Preţuri pentru primul plug-in hybrid al mărcii, BMW X5 xDrive40e Pagina 2 BMW Corporate Communications consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese). Utilizarea tehnologiei BMW eDrive – pentru eficienţă deosebită precum şi pentru o mobilitate în regim exclusiv electric – prezintă o nouă formă a experienţei superioare a condusului unui model Sports Activity Vehicle. BMW X5 xDrive40e beneficiază de pe urma tehnologiei şi cunoştinţelor de la modelele BMW i. BMW i8 este un deschizător de drum în acest domeniu şi acum plăcerea de a conduce un plug-in hybrid poate fi experimentată în premieră şi la un model al mărcii principale BMW.

Acumulator litiu-ion cu opţiuni flexibile de încărcare, versatilitate specifică unui SAV şi ambianţă exclusivistă

Energia pentru electromotorul integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care – prin intermediul unui transformator de tensiune – furnizează puterea şi unei baterii de joasă tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.

Alimentat de la o priză obişnuită, timpul de încărcare este de 3 ore şi 50 de minute. Reîncărcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursă casnică de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum şi la staţiile publice de încărcare. În contextul în care se foloseşte sistemul BMW i Wallbox pure, de exemplu, timpul de încărcare scade la 2 ore şi 45 de minute.

Pentru a se economisi spaţiu, acumulatorul de înaltă tensiune se află sub podeaua portbagajului, acolo unde este şi protejat bine în cazul unui accident. Cu o capacitate a portbagajului ce variază între 500 şi 1.720 de litri, un spătar al banchetei ce poate fi rabatat în trei părţi şi cu un interior ce beneficiază de un design luxos, BMW X5 xDrive40e se bucură şi de versatilitatea ridicată a unui Sports Activity Vehicle, combinată cu un interior exclusivist.

Control inteligent al sistemului de propulsie şi buton eDrive pentru condus hybrid şi mobilitate cu emisii zero

BMW X5 xDrive40e realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h. Pentru aceasta, sistemul combină un motor de patru cilindri benzină care foloseşte tehnologia TwinPower Turbo care dezvoltă o putere maximă de 180 kW/ 245 CP şi un cuplu de 350 Nm. Acesta este Data 14 iulie 2015 Titlu Preţuri pentru primul plug-in hybrid al mărcii, BMW X5 xDrive40e Pagina 3 BMW Corporate Communications combinat cu un motor electric sincron, inserat în cutia de viteze cu opt trepte, care dezvoltă 83kW/ 113 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Întregul sistem este cuplat la cele patru roţi prin sistemul de tracţiune integrală inteligentă, BMW xDrive. Puterea maximă a sistemului este de 230 kW/ 313 CP, în timp ce cuplul maxim este de 450 Nm. Sistemul hibrid este completat de o baterie litiu-ion compusă din 96 de celule care oferă o capacitate de 9 kWh.

Experienţa cotidiană de utilizare a arătat că, atunci când bateria este complet încărcată, modelul poate parcurge drumurile urbane zilnice de 50-60 km cu un consum de aproximativ 6,5 litri per 100 km, cu variaţii în funcţie de stilul de condus. Pentru drumurile lungi de vacanţă, cu întreaga familie şi multe bagaje, testele au arătat un consum sub 11 litri per 100 km.

Experienţa condusului este caracterizată de performanţe versatile. Controlul inteligent al sistemului de propulsie hybrid asigură că motorul şi electromotorul acţionează la unison într-o manieră care optimizează eficienţa, în timp ce se adaptează perfect la dorinţele conducătorului. Butonul eDrive de pe consola centrală permite ajustarea modului de operare a sistemului hybrid. În setarea de bază AUTO eDrive, performanţele sunt amplificate prin intermediul propulsiei electrice, cuplul maxim de 250 Nm fiind disponibil imediat pentru acceleraţii sportive.

Alternativ, modul MAX eDrive face ca BMW X5 xDrive40e să ruleze exclusiv în regim electric, cu emisii zero, de exemplu în traficul urban. Când acumulatorul de înaltă tensiune este încărcat complet, automobilul are o autonomie de până la 31 de kilometri în modul de condus 100% electric, cu o viteză maximă limitată la 120 km/h. Experienţa zilnică de teste a arătat o autonomie de aproximativ 20-25 km cu bateria încărcată, suficient pentru parcurgerea drumului birou-acasă sau acasă-birou în mod exclusiv electric.

Prin apăsarea unui buton se activează modul SAVE Battery pentru a menţine nivelul de energie din acumulator sau a permite încărcarea acestuia în timpul deplasării. În acest fel, energia electrică poate fi conservată pentru condus în regim electric pentru etape viitoare ale călătoriei, automobilul funcţionând asemănător unui model cu range extender

Vehiculul beneficiază de motorizare de 313 cai putere, folosind un motor cu 4 cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, plus un electromotor sincron.

Sursă: BMW

Radu Iorga :