Dusmanii de moarte se aliaza: Daimler si BMW, o poveste de dragoste in vreme de criza?

Nu exista rivalitate mai mare pe piata auto decat cea dintre divizia Mercedes-Benz a celor de la Daimler si BMW, ambii producatori fiind germani. Brandurile concureaza inca din anii ’30, iar rivalitatea lor s-a intensificat in era postbelica, dupa ce Daimler a incercat si esuat sa preia BMW in 1959. Iata ca totusi, pe fondul crizei economice mondiale, dusmanii au devenit prieteni, iar companiile se pregatesc pentru o colaborare.

Daimler si BMW pregatesc un plan prin care vor comanda impreuna echipamente de nivel secundar, in genul scaunelor si modulelor de aer conditionat, dar se pare ca vechii rivali vor colabora in dezvoltarea a noi componente ale motoarelor. Aceasta alianta improbabila debutase chiar inainte ca economia mondiala sa inceapa sa scartatie, de vreme ce aceste companii lucrau deja impreuna in segmentul dezvoltarii motoarelor hibrid.

Daimler si BMW au incercat de-a lungul timpului sa isi rezolve problemele de marime si acoperire a publicului, fuzionand cu branduri de renume in randul maselor, incercari de obicei soldate cu esecuri. BMW a preluat Rover pentru suma de 3.5 miliarde de dolari, in vreme ce Daimler a preluat 80% din Chrysler la pretul de 36 de miliarde de dolari.

Presiunea a crescut asupra acestor branduri, nu atat din cauza crizei, cat a orientarii consumatorului catre masini ecologice, mai mici si cu un consum redus. S-a ajuns chiar la o afirmatie istorica, in genul faptului ca Mercedes-Benz si BMW ar putea fuziona, daca piata auto continua sa sufere din cauza crizei, sau daca aceasta se agraveaza pana la finalul anului.

Sursa

Radu Iorga :