BMW sărbătorește astăzi 100 de ani de la înființare! Iată 10 lucruri mai mult, sau mai puțin știute despre companie

BMW North America at Rolex Monterey Motorsports Reunion.

Ziua de 7 martie este una cu însemnătate pentru lumea auto, zi în care grupul german BMW sărbătorește 100 de ani de la înființare. Pentru un așa eveniment ni s-a pregătit și o conferință de presă interesantă, aceasta urmând a fi transmisă în regim de live-streaming peste doar 3 ore. Mai precis, de la ora 16:00 (ora României), puteți urmări evenimentul BMW chiar de aici.

Până atunci însă, haideți să aruncăm o privire asupra unei liste de 10 lucruri mai mult, sau mai puțin știute despre BMW de-a lungul anilor, încă de la înființarea sa din 7 martie 1916:

1. Logo-ul BMW

Încă de la intrarea sa pe piața germană, BMW a optat și pentru un logo ce avea să devină legendă – siglă ce utilizează culorile steagului Bavariei – albastru și alb. Îmbinate, cele două nuanțe sugerează o elice albă ce se rotește, detaliu ce ne duce înapoi la începuturile companiei, moment în care BMW se numea Bayerische Flugzeugwerke (Bavarian Airplane Works) și când producea motoare destinate avioanelor. Deși mai apoi numele companiei a devenit Bayerische Motorenwerke (Bavarian Motor Works), sigla a rămas în aceeași formă.

2. Producția de motociclete

La fel ca mai toate companiile din lumea auto, și BMW producea inițial motociclete, primul astfel de vehicul fiind numit R32 și dezvăluit oficial în anul 1923. Motocicleta în cauză sosea cu un motor BMW M2B33 de 494 cc, unitate ce promitea o viteză maximă de 95 km/h și o putere totală de 8.5 cai putere. Avem parte și de o transmisie manuală în 3 viteze.

3. Construcția de automobile

La doar 5 ani după lansarea primei motociclete, BMW a avut ocazia de a achiziționa o fabrică de vehicule situată în Eisenach, preluând astfel controlul asupra producției unui automobil sub licență britanică. Astfel, a demarat și producția de automobile proprii, în anul 1932 fiind prezentat modelul 303, vehicul ce adoptă grila cu cei doi “rinichi” – trademark al companiei germane.

4. Motoarele pentru aviația germană

După cum reaminteam și în rândurile de mai sus, cei de la BMW și-au început activitatea ca producător de motoare destinate avioanelor. În cele două războaie mondiale, bavarezii au produs numeroase motoare pentru aviația germană, având mai bine de 25.000 de deținuți ce erau obligați să muncească cot la cot pentru producția de motoare.

5. BMW 501 – mașina supranumită Baroque Angel

După războiul ce s-a încheiat în anul 1945, situația BMW nu era pe atât de roz pe cât aveam impresia datorită evoluțiilor anterior semnalate, ci dimportivă. Grupul german a pierdut fabrica din Eisenach, urmând ca mai apoi să se stabilească în Munich o linie de producție – locație în care au fost asamblate doar motociclete. Totuși, câțiva ani mai târziu era dezvăluit modelul 501, un automobil ce a căpătat porecla Baroque Angel din parte populației, și asta datorită formelor sale curbate.

6. BMW Iseta – una dintre cele mai ciudate vehicule produse

Datorită crize economice, BMW a fost nevoită să reducă producția de automobile mari, și astfel în anul 1955 a fost dezvăluit modelul Isetta. Acest vehicul de oraș cu formă inedită, reușea să impresioneze și la un alt capitol pe lângă dimensiunile sale reduse. Mai precis, BMW Isetta a fost prima mașină din lume ce obținea un consum de doar 3 litri la 100 km parcurși. De asemenea, a fost și cea mai vândută mașină cu motor într-un cilindru din lume, cu 161.728 unități comercializate.

7. Moștenitorii grupului BMW

O altă situație nefericită din istoria BMW a avut loc în anul 1959, moment în care compania se confrunta cu insolvența și cu o posibilă preluare a sa de către Daimler. În ultimul minut însă, salvarea a venit din partea lui Herbert Quandt ce a pus la cale un plan de restructurare ce a pus compania pe picioare. În acest moment, moștenitorii grupului BMW sunt frații Stefan Quandt și Susanne Klatten reprezentați în fotografia de mai sus alături de mama lor. Împreumă, cei doi dețin 47% din acțiunile BMW ce sunt estimate la o valoare totală de peste 30 miliarde euro.

8. Seria 3 – cea mai bine vândută mașină din istoria BMW

Poate una dintre cele mai populare automobile BMW la nivel mondial, este și Seria 3 – vehicul iconic a cărui călătorie a început în anul 1975 și care avea să continue mulți ani mai târziu. Inedit este faptul că la 6 ani de la debutul său, BMW scotea de pe linia de producție automobilul cu numărul 1 milion. Acum ne pregătim pentru generația cu numărul 7, serie ce va fi dezvăluită în 2018.

9. Evoluția BMW și sediul central

În anul 1973 cei de la BMW au inaugurat oficial și noul sediul central, clădirea afișată în imaginea de mai sus ce exprimă în primul rând măreția brand-ului pe piața auto. Clădirea în cauză este de multe ori asociată termenului – patru cilindri – și asta datorită formei sale ce ne duce cu gândul la un motor. Sediul central BMW este situat în Munich, iar astăzi compania deține 25 facilități plasate în 14 țări, având un număr de 100.000 angajați.

10. Primele automobile electrice

Ajungem în vremurile actuale și ne îndreptăm atenția către primele automobile complet electrice din portofoliul bavarezilor, menționând aici vehiculele actuale hibride BMW i3 și BMW i8. Aceste vehicule nu impresionează doar prin design-ul inedit, ci și prin performanța oferită de motoarele electrice aduse la bord. Un lucru este sigur, și acela că BMW va mai aduce astfel de automobile cu propulsie electrică în viitor.

După acest timelapse prin istoria companiei, nu putem decât să le urăm celor de la BMW un parcurs la fel de bun și în următorii 100 ani, și mult succes! Vă reamintim că evenimentul BMW de celebrare va fi transmis live astăzi de la ora 16:00 aici.

via: dw.com, wikipedia.org, bmwgroup.com

Claudiu Sima :