Un proiect european cunoscut sub numele de GREENLION a dus la dezvoltarea de noi componente, tehnologii din domeniul chimiei şi noi modalităţi de producţie pentru baterii electrice destinate automobilelor. E vorba despre unităţi Li-Ion cât mai “verzi”.
Finanţat de UE, acest proiect a intrat deja în atenţia producătorilor de vehicule, care urmăresc cu interes evoluţia sa. Bateriile Li-Ion au devenit populare încă din anii 90, printre avantajele lor numărându-se timpul mai scurt de încărcare şi capacitatea ridicată de stocare, cel puţin în comparaţie cu unităţile nickel-metal. Noua generaţie de baterii Li-Ion vine cu un design modular, care reduce greutatea şi administrează mai bine temperaturile maxime.
Modularitatea duce la o construcţie mai uşoară şi cu un cost mai scăzut. Produsele rezultate sunt celule de baterii care sunt foarte uşor de asamblat sub formă de baterii auto. Utilizarea de elemente chimice poluante a fost redusă prin GREENLION, iar soluţiile lichide sunt folosite pentru producţia electrozilor. Întreg procesul e automatizat, iar pe lista de parteneri se afla Volkswagen şi SEAT deocamdată.
Ei vor asambla modulele finale, după specificaţiile oficiale. Costul total al proiectului este de 8.950.985 de euro.
via ec.europa.eu