Apple intră destul de târziu pe piaţa automobilelor, dar nu e prima oară când porneşte cu handicap

Apple nu s-a temut niciodată să plece târziu într-o cursă şi intrarea sa pe piaţa automobilelor cândva până la finalul acestei deceniu nu îi va stingheri să vină cu un hit. Zvonurile despre un aşa numit Apple iCar datează încă din 2007, dar ele au luat amploare în special în ultimul an.

Apple are o tradiţie în intrarea târzie pe anumite pieţe şi dominarea lor apoi. Două exemple sunt piaţa playerelor media, unde iPodul a sosit după o dominaţie de decenii a celor de la Sony şi a bulversat complet piaţa. Cât despre iPhone şi iPad, nici nu e nevoie să mai detaliem… Acum se discută despre un vehicul Apple gata de producţie până în 2019.

Diferite indicii au mai apărut între timp, precum automobile dotate cu echipamente Apple şi branduite Apple, care testau diferite sisteme de condus în California. Probabil cel mai frustraţi de proiectul Apple sunt cei de la Google, care lucrează la automobile autonome şi produse auto de aproximativ 6 ani. A fi depăşit după o perioadă atât de lungă ar fi extrem de dezamăgitor pentru marele G.

Încă nu e foarte clar dacă automobilul Apple va fi autonom, dar suntem destul de siguri că fi electric cel puţin. Apple are şi o metodă diferită de abordare a situaţiei: ei nu au inventat nici MP3 playerul, nici tableta şi nici smartphone-ul, ci doar au văzut ce făcea concurenţa şi au remediat toate greşelile. Cu expertiza unor foşti angajaţi Tesla şi Volkswagen şi o echipă de sute de oameni, care se tot măreşte, Apple dedica resurse serioase proiectului său auto.

Dacă Google îşi permite ca maşinuţele sale să arate “funky”, “ciudat” sau chiar inestetic, fiţi siguri că prima scăpare a unei randari reale de automobil Apple va împărţi lumea auto în două: hateri şi cei vor adora automobilul în următoarele decenii. Indiferent cum va sfârşi acest proiect suntem siguri că el va creşte competiţia pe piaţa auto, ceea ce nu poate aduce decât beneficii clienţilor.

via Engadget

Radu Iorga :