Istoria automobilului; Beetle, primul vehicul Volkswagen construit la ordinul lui Adolf Hitler
Vedem în ultimul timp fel și fel de automobile, care mai de care mai inteligente, sau mai arătoase, alimentate de energie electrică, sau chiar și de hydrogen. Totuși, nu putem lăsa trecutul în spate, și tocmai de aceea ne-am decis să vă prezentăm o serie de articole foarte interesante, articole din care veți afla mai multe informații despre primele vehicule dezvoltate de companii iconice ca și BMW, Audi, VW, Porsche – și lista poate continua.
După prima ediție din vara aceasta prin intermediul căreia ați descoperit detalii despre primul model construit de către BMW, și anume Dixi, astăzi este momentul în care ajungem în tabăra altei companii germane, mai precis Volkswagen. Lăsând pentru moment scandalul #dieselgate deoparte, este vremea să aflăm care a fost primul model VW.
Ei bine, primul vehicul din gama producătorului bavarez, a fost nimeni altul decât Volkswagen Beetle, model denumit inițial Typ 1. Aflăm faptul că în Germania, acest automobil era cunoscut sub denumirea de Volkswagen Kafer, în timp ce în SUA, locuitorii îl denumeau Volkswagen Bug, o denumire dată pe bună dreptate. Mașinuța despre care vorbim se asemăna cu o buburuză, sau broscuță cum o mai numim unii dintre noi.
Ca și concept, VW Beetle era un automobil cu două uși ce oferea locuri pentru 3 pasageri și sofer, și un motor amplasat în partea din spate. Acest vehicul debuta pe piață în anul 1938, ca urmare a dorinței lui Adolf Hitler de a se dezvolta o mașină simplă, și ieftină pentru cetățeanul de rând, vehicul ce avea să fie construit în țara de origine – Germania. Conducătorul naziștilor l-a ales pe Ferdinand Porshe în anul 1934, pentru a se ocupa de design și desigur de construirea sa ulterioară.
După 4 ani de la acest eveniment, Volkswagen Beetle era finalizat, un model ce avea să devină un soi de simbol al mărcii germane. Un lucru ce ni se dezvăluie, este acela că la început nu au fost construite un număr mare de vehicule Beetle, ci doar modele destinate persoanelor din elita Nazi, automobile produse în perioada 1941 – 1945. În următoarea perioadă lucrurile nu au stat atât de bine, fabrica VW fiind preluată de către britanici, popor ce a decis că modelul Beetle nu este un vehicul atractiv, și nu merită atenția acestora.
În schimb, s-a decis ca fabrica să producă automobile militare pentru armata britanică. În același an 1945, ofițerul Ivan Hirst avea să convingă armata britanice să-și dea acordul pentru producerea de automobile în cadrul acestei fabrici, un număr de 20.000 de vehicule. În perioada 1945-1946, pe porțile fabricii aveau să iasă însă, 1785 modele VW Beetle (Type 1s), modele ce purtau din nou denumirea Volkswagen. Totodată, orașul în care se afla fabrica, avea să fie redenumit în Wolfsburg.
După cel de-al 2-lea Război Mondial, acest model avea să fie denumit în continuare Volkswagen Type 1, dar cunoscut sub numele de Beetle. În anii următori, Heinz Nordoff, fost manager Opel, avea să devină directorul fabricii Volkswagen, acesta contribuind serios la producția de modele Beetle, vehiculul cu numărul 1 milion ieșind pe poarta fabricii în 1955.
Peste aproximativ 20 ani, numărul de modele Beetle comercializate avea să atingă pragul de 15.007.034 (17 februarie 1972), urmând ca până în 1973, producția totală să treacă de 16 milioane. În 1992, pe piață aveau să fie nici mai mult nici mai puțin de 21 milioane de modele Beetle.
Istoria Beetle continuă și astăzi, cel mai recent model fiind dezvăluit în 2013 și păstrând liniile de design ale versiunii din 1938. Da, putem spune că VW Beetle este cea mai de succes mașină a tuturor timpurilor, titlul ce îl merită pe deplin. Acest vehicul este într-adevăr unul iconic, o mașină ce spune o poveste, și care are în spate un personaj inedit, și anume Adolf Hitler.
Sursă imagini și informații: Wikipedia.org, Netcarshow.com
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Clip senzational: Volkswagen IROC adora sporturile acvatice
Acest clip ne face sa visam la un test drive cu mult-asteptatul Volkswagen IROC, invidiindu-i pe norocosi precum cei de
Ţiriac Collection aduce laolaltă automobile de colecţie şi bolizi; Iată cum a ajuns Ion Ţiriac de la pasiune la afacere
Cine nu a auzit de Ion Ţiriac? Originar din Braşov, acest jucător profesionist de tenis s-a făcut remarcat în anii
Leonardo DiCaprio plănuiește lansarea unui film pe tema #dieselgate; Paramount Pictures este în spatele proiectului
Subiectul principal al sfârșitului de 2015 este desigur, scandalul emisiilor Volkswagen, o problemă ce pune producătorul german într-o postură nu
Cea mai scumpă mașină din lume, Ferrari 250 GTO, a fost vândută în 2012 pentru suma de 38,1 milioane de dolari
Suntem obișnuiți să vedem fel și fel de automobile exclusiviste ale căror prețuri trec de 1 milion de dolari, modele
Volkswagen se pregăteşte de 23.000 de restructurări în Germania; Va investi miliarde de euro în automobile electrice
Au trecut mai bine de un an şi 2 luni de la începutul scandalului Dieselgate şi Volkswagen încă îşi linge
De ce ușile cu deschidere verticală sunt pe atăt de nefolositoare, dar totusi asa de cool
Până în 1954, nimeni nu credea că uşile ar putea fi unul dintre aspectele cele mai interesante ale unei maşini.
-
Innoxius